Jurnal: zilele 74-75

posted in: Ecologizări | 0

Ziua 74 (13 mai 2013)

Dupa ce am dormit in curtea unei mici biserici de secol al XVI-lea ne indreptam spre port. La Genova Apeninii coboara pana in mare. Orasul este grandios, construit din marmura si granit.

Centrul istoric este lipit intim de port. Strazile sunt pline cu tarabe, de la anticari la vanzatori de nimicuri.

Zarim un dog german cu o zgarda ghintuita. Stapanul, un domn inalt si suplu, purtand un sacou rosu-violaceu, camasa neagra, palarie, pantofi de lac, tine intre degetele prelungi un trabuc. Fumeaza absent. Cainele il insoteste docil. La un colt de strada un cetatean de culoare vinde ochelari de soare. Pe langa aceasta aparitie, negrul si taraba lui par o solticarie a unui zeu pus pe glume.

La iesirea din port traficul se transforma intr-un iad. Masini de tot felul, camioane, camionete, scutere, motociclete se inghesuie la semafoare. Valul motorizat porneste din ambele sensuri, inegrind soseaua. Printre ei si noi, cu ochii pe repere, agitandu-ne ca doua muste cu parbrizul spart.

 
 
Ziua 75 (14 mai 2013)

In sfarsit scapam de aglomeratie si avem si norocul ca pe langa sosea sa existe si o alee pietonala care se intinde pe kilometri intregi. Faleza marii este impresionanta. Plajele sunt inguste, uneori absente, stancile coborand pana-n mare.

Designerii s-au intrecut in a amenaja acest peisaj: mozaicuri, banci, lampadare, tuneluri, puncte de belvedere. Aflam ca aceasta alee este construita pe vechea linie ferata. Trecand printr-un tunel vedem la capatul celalalt o silueta unduinda indreptandu-se catre noi.

Cand ne intersectam, dama lasa in urma ei o dara de parfum care ne spala de tot jegul.

Dupa-amiaza ne intalnim cu Francois, un francez din Marsilia, care a pornit pe jos pana in Calabria.

Traseul pe care si l-a propus totalizeaza 1700 km. Nu are limita de timp. Dromaderul nostru face impresie buna. Intrucat isi cara rucsacul cu spatele, spune ca la urmatoarea calatorie se gandeste sa-si construiasca ceva similar.


Călin.
 

——————————————————————————————————-
[detaliile proiectului]   [sponsori]   [sprijina proiectul]   [jurnal]   [Facebook]

Comments are closed.