Jurnal: zilele 43-45

posted in: Ecologizări | 0

Ziua 43 (12 aprilie 2013)

Ne apropiem de Slovenia. Maine dimineata vom trece a doua oara cu pasul peste granita dintre doua tari. Traversand Ungaria incepusem sa ne familiarizam cu poporul maghiar, oameni extraordinari.

Trebuie sa mentionam atentia pe care ne-o acorda conducatorii auto. Incetinesc in preajma noastra si ne acorda prioritate. De altfel si atunci cand cerem explicatii oamenii sunt foarte amabili. Unii chiar vor sa se asigure ca am inteles.

Incet, incet ne indepartam de Letenye si ultimul echipaj de politie ne intreaba unde mergem. Le explicam destinatia si incep toti sa rada aratandu-ne ca Gibraltarul e chiar aici, dupa colt.

In ultima localitate dinainte de granita nu intalnim nici magazin, nici motel, iar strazile sunt pustii. Chiar inainte de a se intuneca, la una din porti iese zambind un cuplu. Mai tarziu ne marturisesc ca ne-au zarit pe geam si au iesit sa ne salveze.

Se numesc Janez si Doris, iar pe baiatul lor il cheama Rey. Stand la un foc in curte aflam ca tanarul francez Stephen cu care ne-am intalnit acum o saptamana a stat o noapte la ei. Doris ne spune ca sunt ca un fel de magnet pentru biciclisti si globe-trotteri, drept pentru care s-au hotarat sa construiasca un mic camping pentru acestia.

Ziua 44 (13 aprilie 2013)

Intram in Slovenia.

Dupa cativa kilometri remarcam disparitia gardurilor de la case. Spatii deschise cu gazon, aranjamente florale, gradini remarcabile. Acolo unde totusi exista gard nu este mai inalt de 60 cm si este dublat de un gard viu. Daca in Ungaria existau si doi caini intr-o curte (toti de rasa) in Slovenia dispar aproape complet.

Spatiile verzi sunt ingrijite mai ceva ca mochetele. In patru-cinci ore zarim cel putin o duzina de oameni tunzand gazonul.

Spre seara intram in localitatea Razkrizje despre care aflam mai tarziu de la domnul Pavel, gazda noastra din aceasta seara, ca inseamna “rascruce”, fiind o raspantie intre Slovenia si Croatia.

Vrem sa montam cortul, insa doamna Vida ne invita in casa si ne pune la dispozitie baia. La masa ne spune pe un ton foarte serios ca daca nu mancam tot inseamna ca nu ne place.

Cu domnul Pavel discutam pana seara tarziu.

Ziua 45 (14 aprilie 2013)

A doua zi dupa micul dejun ne reluam drumul.

Folosim un drum mai scurt inspre directia Ptuj, chiar daca are un relief de dealuri. O alegere buna intrucat traficul este redus, iar peisajul mirific.

Avem parte de zi insorita. Este prima zi de primavara adevarata. Auzim cantand cucul. Padurea este plina de ghiocei si palcuri de flori colorate.

Este ziua in care am vazut cei mai multi fazani. Inchipuiti-va ca se plimba printre case, la fel ca si caprioarele care sunt prin toate gradinile.

O zi linistita plina de calm si pace. Seara dormim la cort la intrare in Dornava.

Călin.

——————————————————————————————————-
[detaliile proiectului]   [sponsori]   [sprijina proiectul]   [jurnal]   [Facebook]

De – das forum nutzliche Referenzen für studenten aktueller inhalt von soso1103 studentenseite